Etiketter

, , , , ,

Gårdagens avsnitt av Farmen kändes lite som mitt avsnitt. Och vad jag menar med det är att jag visade att jag kan stå på mig och gå emot ett helt hav om jag så skulle behöva för det jag tycker är rätt. Jag förstår att alla ville ha svar från mig om Fannys tvekamp, men det finns olika sätt man kan föra en sån diskussion på och tycker ingenting blir värst konstruktivt när någon blir påhoppad så som jag vart. Men jag kan fortfarande förstå varför det vart så. (Det enda jag ångrar i fighten med Jocke är att jag skriker ”håll käften”)

Jag är lite så. Både för min egen del men också för andra och tycker att det är en viktig egenskap. I dagens samhälle måste man ha lite dynamisk fight i sig för att kunna ta sig framåt men också för att kunna gå emot orättvisor, ta ställning och samtidigt forma sin egen värdegrund. Ödmjukhet för sina egna och andras misstag är också en viktig del i livets fighter, för ingen kan inte alltid ha rätt och ibland blir det fel. Det går helt enkelt inte att vara en nickdocka och låta folk köra över en.

Människor reagerar

Precis som jag skrev i tidigare inlägg som du kan läsa här så är det mycket känslor som uppstår hos dig som tittare. Klart en del har varit upprörda och skrivit sin åsikt – vilket jag respekterar. Och en del har uttryckt sig elakt – vilket jag totalt ignorerar. Men många har varit helt underbara med sina fina kommentarer till mig och jag vill bara dela med mig av några få:

På min Facebook sida:

FB3

FB2

FB1

Och på Twitter under taggen #Farmen är det lika många som tycker till:

 

Tw6

TW05

Tw4

TW2

Avslutar med lite roliga printscreens från sista avsnittet och kommentarer till det:

Jocke2Hm…ja inte visste jag att vi skulle ta speciell hänsyn till lilla 19 åriga Fanny som är där på samma premisser och förutsättningar som oss andra (?)

bild 1 (1)Eh verkligen! Att påstå att Fanny satt och ”chilla” vid sågen var bland det löjligaste jag hört! Den tjejen var helt enkelt urkass på att såga i jämförelse med mig. Precis som jag kan vara kass på andra saker i jämförelse med andrar. Är dock lite förvånad över supporten jag fick från Björn..

IdaAvslutar med denna bild som talar lite för sig själv. Vilket moment! Så gulligt, naivt och pluttinuttigt på samma gång! Nu skakar vi av oss denna image och fortsätter inse att det är en TÄVLING om en halv mille va?! 🙂

Sist men inte minst till dig som”känner dig träffad”: igår kontaktade jag dig privat och sa vad jag tyckte. Därför att jag vill inte ta diskussioner offentligt. Jag trodde du skulle gå i taket – men istället ringer du mig och vi reder ut situationen. Så stort av dig och du växte flera mil i mina ögon! Det jag fortsätter lära mig av mig själv i en situation som denna är att man tjänar alltid på att vara rak och öppen. Det jag lärde mig om dig är att inte underskatta din empatiska sida!

Ikväll ett nytt avsnitt och själv ska jag nu packa för att snart dra iväg till soligare breddgrader!

 

 

 

