Etiketter

, , , , , , ,

Ett klockrent avsnitt ikväll! Eftersom jag vet allt runtikring är det extra roligt att se hur allt utspelar sig. Tids nog får ni veta mer.

Stort av Ida att lyssna på mig och välja mig som förstakämpe. Såklart jag tycker det! Jag fick ju som jag ville, och det var att komma upp i tinget. Sen – vad som händer där, ja det blir en annan femma. Vill jag hem eller vill jag vara kvar? Och oavsett – kan det spela någon roll? (nu skrattar jag mitt häxskratt haha)

Olika ”karaktärer”

I ett TV program som Farmen så formas ju karaktärer utifrån hur man är och har en tendens till att vara. Rose-Marie bjöd ju mäktigt på sig själv precis som exempelvis Sebastian (som jag för övrigt gillade jäkligt mycket. En riktigt smart kille som underhöll med urvettiga diskussioner) och de andra. Det jag vill komma till är att för tittarna blir det nog hur tråkigt som helst att titta på ett reality program där alla är gråa, trista och inte bjuder på sig själva.

Vi som bjuder på oss själva på olika vis – exempelvis mig själv som är lömsk som en räv och vad ni mer må tycka, Daniel som hade lite offerkofta på sig, Rose-Maries kommentarer, JC humor osv. – ja det är vi som gör att känslor väcks för er där hemma.

Ta till exempel en riktigt bra film som du får den där WOW känslan ifrån, och så frågar du dig själv varför du tyckte den var så bra. Jo för att den väckte känslor hos dig. Kanske till och med skapar stora debatter i samhället. Känslorna kan vara avsky, rädsla, kärlek, värme, glädje – ja you name it – och det är det som gör att en produktion har lyckats när dessa väcks.

För vem vill titta på någonting som är som det ”ska vara”. Som på en Farm – ja ni som vill se hur saker ska flyta på på en Farm kan ju kontakta en bonde och typ åka dit över en dag. Inte speciellt dramatiskt när saker flyter på och som vilken annans vardag som helst. Ni lär tröttna relativt snabbt. Fast inte mycket slår att se ett nytt liv födas, som tex en kalv eller ett föl.

Så kalla mig eller de andra för lömska, falska, härliga, fula, sköna, dumma eller vad för känslor som må väckas hos er – vi bjuder mäktigt på det och det är det som kallas underhållning. Då har både vi deltagare och produktionsbolaget lyckats!

11009486_10152631488276121_2088946014_oFoto: Privat Therese Högberg

Punkt!

