Etiketter

, , , , , , ,

Kvällens avsnitt var riktigt kul att titta på. Men allt är inte vad du tror dig se! Säger inte mer än så nu.

Klart jag gick runt på Farmen och snackade med alla. Uppenbarligen lite för mycket. Vilket jag såhär i efterhand håller helt med om. Men tro mig – att glida omkring på Farmen med dessa människor och göra dessa oändliga farmen-sysslor utan att veta vilken dag det var, vad klockan var, ”jaha vad äter vi för mat idag”-tankar, bli jagad av filmteam och allt därtill. Man blir ju totalt knäpp i roten och till slut och tror att man lever i någon slags illustrationsbubbla utan annat innehåll än rymningsbenägna djur, skit….och så de andra – vilket var just så vi levde. (Tänker på serien…

18v7sdtdosqitjpg

Under the Dome)

Jag roade mig GLATT åt att spekulera, tänka hit och dit, försöka klura ut vad som skulle hända härnäst. För det fanns ingenting annat kul att göra!

Slutligen så säger jag såhär: Under rätt förutsättningar kan Rose-marie klå vem som helst utav oss i vilken tvekamp som helst -i sömnen, på sina händer eller baklänges. You name it! Den kvinnan är stark och därav namnet jag gav henne: Klossen.

Någon gång kommer jag definitivt att åka tillbaka till de Småländska skogarna och besöka Farmen och Torpet. Torpet var verkligen ett charmigt ställe och vart riktigt sugen på att ha mig ett eget litet Torp mitt i ingenstans och utan alla bekvämligheter. Distansen till allt gör en gott. Verkligen!

11002078_10152631488511121_652822873_oFoto: Privat Therese Högberg

 

 

