Etiketter

, , , , , ,

Kvällens avsnitt…

…handlade väldigt mycket om Rose-marie idag. Men överlag så tyckte jag det var ett bra avsnitt. Känslorna börjar dock bli betydligt mer påtagliga och det går lätt ut över andra. Irritationen verkar hänga i luften över Farmen likt ett stort grått moln som bara väntar på att få spotta ur sig explosioner.

Det som hände med Rose-marie fick kamerateamen aldrig med på film då de befann sig på annan del av Farmen vid just det ögonblicket. Men över lag så var det en situation som snabbt ”gick över”. För hennes del är jag glad att inte teamen fångade upp den situationen och visat i TV för jag vet att många är väldigt snabba på att döma och komma med kritik. Jag försvarar inte dåligt beteende men blir allmänt väldigt frustrerad över när folk kommer med kritik på/till något de inte har all fakta till.

Maskarna

Köttet Ylva skar i hade jag med mig från Torpet, och det började krypa rejält i kroppen på mig när jag såg ”mask-situationen” igen. Och ja jag tycker att man även på en ”Farm” och även om vi levde som de gjorde för 100 år sen – så går det att hålla det rent i ett kök. Lite svårt dock när inte alla resonerar så eller tycker hygien är prio.

Ylva är en fena i köket och fick allt att smaka näst intill gudomligt. Men det var lite si och så med hygienen i köket och det gick mig på nerverna!

När det kommer till matbordet så var det alltid fullt med flugor där eftersom det oftast inte vart avtorkat ordentligt. Ibland hittade vi döda flugor i gröten som inte var en njutning precis. Hade vi hållit köket och matsalen lite renare hade vi därmed minskat antalet flugor. Så det så!

Är det att vara fåfäng?

Jag har ju varit ”öppen” med att jag har extensions, löshår eller vad du nu må kalla det, att jag fixar mina naglar och att jag över lag har små procedurer för mig just för att försöka hålla mig allmänt fräsch. Inte så mycket för att andra ska tycka det, utan mer för att jag själv ska känna det.

Så när jag kom med i Farmen så var det en glimmande solklar självklarhet för mig att försöka vara just så som jag annars är. Rose-marie kallade mig, med glimten i ögat, för ”fake”, men som många av er vet – speciellt ni tjejer/kvinnor, så är det hur vanligt som helst med extensions/löshår och att man fixar naglarna. Sen kan jag nämna, bara såhär i förbifarten – jag var inte den enda som hade ”löshår” på Farmen 🙂

Så om detta är att vara fåfäng – så är jag väl det i allra högsta grad! Ordet ”fåfäng” tycker jag för övrigt inte är ett negativt ord.

Sylvia_Therese.jpgThingeling från mig och Therese!

 

 

 

 

