Etiketter

, , , , , , ,

När jag såg att Aftonbladet skulle granska Flashback kontaktade jag dem genast för att berätta om hur otrevliga och elaka en del är mot vissa utav oss på Farmen. En journalist kontaktade mig och jag berättade om exempel på kommentarer och såg i artikeln att jag är citerad såhär:

De kallar mig subba, äcklig och andra kränkande saker, säger hon.

Jag berättade för journalisten och pratade mycket utifrån ordet ”oss” och då menade jag främst Rose-Marie, Daniel och mig själv. Anledningen till att jag pratade oss är ju att vi gemensamt är med i Farmen och förekommer på olika vis under tråden ”Farmen 2015”. 

För att klargöra: jag vet inte om det exakta ordet ”subba” har varit ämnat till mig i tråden på Flashback. Men ord som bitch, hora eller vad fasiken som helst som upplevs kränkande – är just fortfarande kränkande. Och om ni läser tråden så ser ni nog ganska snabbt att tex Rose-marie blir kallad för både det ena efter det andra. Det är nog snarare hon som ska ha det citatet än mig.

Jag fick mina citat uppläsa av journalisten och missade totalt att det skulle stå ”De kallar mig… utan tänkte mer ur ett oss-perspektiv och var också det jag trodde mig höra. Eftersom jag inte bara pratade om mig själv, utan de andra deltagarna också. Nåväl, my bad som inte var tillräckligt uppmärksam när han läste upp citaten.

Läs Aftonbladets artikel här

Överlag – Flashback har i mina ögon blivit ett hat och idiotiforum av fega människor som med anonyma profiler sprider DYNGA. Jag har ingen respekt för människor som inte vågar stå för det dem säger och som är elaka.

Det står ”Yttrandefrihet på riktigt” i min browser när jag tar mig till sidan. Och jag undrar om detta forum verkligen använder sig av yttrandefriheten på riktigt på det sätt det är ämnat? Är det verkligen meningen att vi genom yttrandefriheten ska kunna sprida hat och kränkningar?

För övrigt har jag inget konto på Flashback men funderar starkt på att bryta trenden lite genom att regga med mitt riktiga namn och en bild på mig. Kan bli roligt! Mission: sprida kärlek!

Sov gott!

 

