Etiketter

, , ,

Trots att min förkylning totalt tog makten över mig idag fick vi en hel del uträttat för min son som på söndag flyttar till Kalix för att gå en yrkesutbildning han länge velat gå. Jag vart givetvis jätteglad när han kom in, men nu känner jag mig enbart orolig och ängslig över att inte ha honom nära mig. Det är ca 25 mil till Kalix från där vi bor och det känns som Kalix ligger i andra änden av jordklotet just nu. Jo jag vet, jag är löjlig och kanske bör släppa taget lite om honom, men tyvärr – jag är en hönsmamma.

Farmen

Känns lite smått löjligt att kommentera varje avsnitt här på min blogg. Startade liksom inte denna blogg enbart för Farmens skull utan mer bara för att skriva av mig, dela tankar och funderingar – rent allmänt. Och det känns inte aktuellt för mig att starta en blogg enbart för mitt farmen-deltagande.

Men för att säga ett par ord om kvällens avsnitt så tyckte jag det var spännande även fast jag hade svårt att hänga med. Slumrade till i soffan av ren utmattning och blev väckt precis när det började.

Ida verkar ha kommit in mer i gänget som var skönt att se och Jocke valde en besviken Sebastian som första kämpe. Rose-marie håller låda som vanligt och Ylva charmar alla med sin goda matlagning där förövrigt kraven på god mat inte är speciellt höga med tanke på den vedervärdiga gröten som har serverats där.

Känns inte bekvämt 

Att ha varit med i ett realityprogram såhär i efterhand känns fortfarande inte bekvämt faktiskt. Det var en otroligt lärorik resa och häftig upplevelse – ja, men detta var nog första och sista gången. Läste en artikel om Ulrika från förra säsongen och säger som henne:

det var både det bästa och sämsta jag gjort

(artikel här) För övrigt är Ulrika en riktigt snygg/tuff brud!3575648558Foto: Tony Persson bild från Vlt

Önskar er en fin kväll!

 

