Etiketter

, , , , , , ,

Kul avsnitt med Farmen idag. Men ändå inte, och då tänker jag mest på Ida som inte verkar ha det så lätt på Farmen. Jag blev berörd på så många olika sätt av att se henne så ledsen med tårarna rinnandes ner för hennes små lilldocke-kinder. Usch, det måste ha varit fruktansvärt och det sa hon ju i videon på Farmen-sidan att det var.

Inför tvekampen vi Torpare hade – som för övrigt var riktigt kul att se, så pratade vi ju innan en hel del om att för den som kommer in på Farmen – att det skulle bli jäkligt tufft för den personen. Så det räknade nog Ida med också. Men det är så himla svårt att föreställa sig känslor som uppstår i just den situationen. Dock tycker jag att jag gjorde henne något förberedd med att jag förklarade för dem på Torpet vilka alla var och hur jag uppfattade dem.

Den absolut roligaste kommentaren i dagens avsnitt går till Örjan! I love it!!:

Jag har en fallenhet för uppskattning

Hoppas att morgondagens avsnitt visar lite mer ödmjukhet. Och det är såhär vi vill se Ida! Galna, spralliga, orädda och söta lilla ”lilldockan” (Ais började kalla henne för det så vi andra hakade på och nu heter hon så hihi)!

Lilldockan.jpgJag bara älskar korsetter, speciellt underbyst-korsetter, och vart riktigt glad att jag fick ta med min favoritkorsett till Farmen. Sen var det ju lite så att för 100 år sen så fanns ju korsetter och var burna av de mer modeinriktade kvinnorna. Så det var min plan hela tiden att tjata till mig korsetten.

När jag sökte till Farmen så skickade jag in bilder på mig vilket nog alla gjorde. Vill minnas att det stod så på Farmen sidan. Jag och en kompis hade precis varit hos en fotograf (som för övrigt råkar vara Sveriges coolaste som plåtar många kända band som tex Europe) och modellat lite korsetter med western tema, så självklar skickade jag in några utav dom bilderna. Vet inte varför jag nämner det, men men. Jo vänta nu! Nu kom tanken bakom varför jag skrev så – att ska du söka in till ett program så se till att gå till en riktigt bra fotograf som tar fram dina bästa sidor!

Foto: Savage Beauty (Facebook sida här) med fotograf Tallee Savage och grafiker Mattias Savage – the dream team! Korsett designer Milla Tailor

Om någon retar sig på att jag har strumpeband och i trosor, eller har pistol eller min allmänt sexiga uppsyn – så var det precis det vi var ute efter och som fotografen fångade galant. Jag är riktigt nöjd med denna session och stolt över bilderna och ska ta nya till våren. Kanske med Farmen-tema? 🙂

Nu ska jag bädda ner mig och hoppas innerligt att min jobbiga förkylning släpper taget om mig lite.

