Etiketter

, , , ,

Allt verkar flyta på bra med Jocke som storbonde, vilket jag misstänkte, och kossorna som kom gjorde säkert Rose-marie glad  – men ärligt tala så tycker jag detta avsnitt var liiiite segt. Visst att Farmen måste gå framåt, och för mycket ”kamp” och tjafs blir ju tråkigt det med till slut. Men det är så mycket roligt som händer däremellan som inte verkar ha kommit med. Blir kanske mer action imorgon!

Det där med reality

Känns fortfarande lite smått jobbigt att se sig själv i rutan. Och eftersom vi alla har visat hela känsloregistret och sagt en hel del smarta och mindre smarta saker, visat både bra och mindre bra sidor, så blir man lite rädd att just det där momentet kameran fångade som inte speglar ens bästa sida ska visas. Ja ni kan ju tänka er själva att bli förföljd med kamera 24/7 och folk som i tid och otid trycker på ens knappar.

Aj då!

Sa en kommentar när vi på Torpet fick massa godsaker, som kanske inte var speciellt roande för Farmarna att höra; ”undra hur de stackars Farmarna har det nu”. Jag uppfattade det som att det lades fram lite taskigt nu när jag satt här i soffan, och jag antar att några andra tyckte det men, vad vet jag. Men faktum är att jag menade absolut inget illa utan kan ibland vara en riktig liten retsticka som kanske klämmer en och annan kommentar som inte landar så rätt. Nåja jag sänker mitt huvud och äter upp den kommentaren och bjuder på det ”dumma” momentet.

Jobbigt att må så dåligt då!

Daniel verkade inte må speciellt bra och jag kan läsa att folk blir irriterade och undrar vad han överhuvudtaget gjorde där. Men igen – en kan inte föreställa sig hur det ska bli på Farmen innan man ens vart där, och vi – deltagarna, kan tyvärr inte tala om för produktionen vad som ska komma med eller hur vi blir vinklade. Så ni ser bara en väldigt liten del, eller specifik del av oss där inne. Var lite ödmjuka för det är ni snälla. Sen är det också så att vi reagerar så olika och om Daniel nu reagerade så, ja då är det ju bara att acceptera. Jag var dock inte där…

Positiv feedback

Jag har, precis som de andra deltagarna fått så mycket positiv feedback och kommentarer som känns helt fantastiskt. Så otroligt kul att se detta engagemang Farmen skapar. Tack alla ni fantastiska människor som tycker det är kul att titta på oss när vi bjuder mäktigt mycket på oss själva!

Imorgon ska vi åka till Kalix för att titta på min sons boende som han ska flytta till den 9 februari då hans utbildning börjar hos Yrkesakademin. Spännande! men samtidigt får jag lite separationsångest. Sen vidare till Luleå för lite shopping och annat roligt. Ska försöka hinna med att säga hej till Ais om hon inte är allt för upptagen på jobbet sitt.

Hoppas ni har fått en fin start på veckan och att allt flyter på bra resterande dagar. Kram!

Sylvia_blogg.jpgBild lånad av TT

 

 

