Etiketter

, , , , , ,

Att komma till Torpet var helt underbart! Jag menar vem vill inte ha ett liv i överflöd liksom? (Allt i jämförelse till Farmen var ju ett liv i överflöd!) När jag fick se all mat de hade där vart jag som ett svultet litet barn och glufsade i mig. Mjölk, kryddor, ägg och massa grönsaker kan man laga mycket god mat med. Så jag trivdes ju hur bra som helst!

Man kan säga att det var lite dubbel jackpot för mig; fortfarande kvar i spelet och att få komma till lyxlivet på Torpet!

Storbondevalet

Mitt val av storbonde var en självklarhet. Jag visste ju hur läget var på Farmen, och med Ylva som storbonde vart det liksom ingen ordning. Matbristen var enorm och för att få kossorna eller andra fördelar i matväg var de ju tvungna att klara uppdrag. Ylva fick ju inte riktig ihop det. Men ändå – Ylva är störtskön och vet precis hur hon ska trycka på folks knappar!

Jag visste att Jocke skulle ta tag i Farmen och föra den framåt med allt arbete som krävdes. Dessutom tyckte jag så himla bra om honom. Charmören. Fick en känsla av att alla ville detta också.

Torparna

Det var helt underbart att få träffa Torparna Örjan, Ida och Ais. Sådana fina människor! Jag vart nu en av dom – en torpare. Kändes lite splittrat men det var bara att sätta sig in i den nya rollen. Dock så kände jag hela tiden att jag hade en enorm fördel än alla i spelet. Jag visste om Torparna och jag visste om Farmarna.

Klickade extra mycket med Ais och lite längre fram i säsongen förstår ni varför. Därför avslutar jag dagens inlägg med en bild på mig och Ais som träffades uppe i Luleå efter avslutad inspelning.

Ais_Sylvia.jpg

