Oj vad spännande det var idag då! En hel timma med Farmen var ju verkligen toppen på denna söndag för hela familjen. Även fast jag själv var där i allra högsta person så är varje avsnitt väldigt mycket en massiv överraskning att se ”resultatet”. Det är sååå läskigt mycket som sker – både bakom kulisserna och framför kamerorna, men så lite som kommer med. Kan tänka mig att de som sitter och klipper ihop detta har fullt sjå med att prioritera vad som ska med, och samtidigt försöka hålla den röda tråden.

Tvekampen mot ”Klossen”

Idag kom avsnittet då jag åkte ut i tvekampen. Riktigt roligt och spännande att se faktiskt, och om ni undrar om jag tror rent generellt om jag har en chans mot Rose-marie, så kan jag garantera er att den är nog ytterst marginal. Hon är ju en muskelkloss för sjutton! Fast den tanken fanns aldrig där just då och samtidigt så är det ju lite såhär; att om jag går in i någonting med tanken om att jag kan komma att förlora, ja då tappar jag ju otroligt mycket psykisk styrka. Dvs, om jag inte tror att jag ”grejar det” så blir chansen större att jag heller kanske inte gör det. I underläge gäller det att behålla sitt fokus. Och jag försökte göra just det. Sen var ju mina alternativ till andre kämpe inte de bästa. Några utav brudarna förutom Ylva då, har ju lår som båda mina ben tillsammans liksom.

Så jag gamblade lite

När det gäller min video som Farmen sidan nu ikväll la upp på Facebook så ska jag förklara lite: Jag hade tidigare och när jag sökte inte sett ett enda avsnitt. Men när jag fick reda på att jag kom med så började jag givetvis att råstudera vartenda avsnitt. Och mina slutsatser jag drog, i förhållande till det jag säger i videon var dessa:

  • För att komma lång MÅSTE jag vara strategisk och väldigt taktiskt.
  • Tydligen verkar det som att vissa, även fast de förlorar en tvekamp eller drar från Farmen på annat sätt, kommer tillbaka som utmanare.

Dessa var mina slutsatser och jag la upp mitt spel enligt dessa. Så med tvekampen så gamblade jag på högsta nivå om att fortfarande få vara med i spelet även om jag förlorade i tvekampen.

Vem fasiken ville inte hem

Till alla kritiker därute som spyr galla på de som vill/har lämnat Farmen så kan jag bara säga såhär; det går inte ens att försöka att föreställa sig hur man kommer reagera, hur det är där eller hur det blir – förrän man är där. Och hela upplägget gör även den starkaste svag på ett eller annat sätt. Så de flesta ni ser på Farmen ville hem någon gång under skapandets gång. Och vad vet ni om vad jag hade för tankar?

Det jag vill säga är att om man själv inte har varit där och upplevt det vi upplevt så är det jäkligt svårt att verkligen förstå vad vi alla har gått igenom.

Sen tycker jag det är synd att ni tittare inte får se, i alla fall hitintills, hur lite vi äter. För det är ju inte så att vi får McDonalds off kamera liksom. Precis så som ni ser fast hela tiden var det.

För övrigt vill jag nämna att det var riktigt tråkigt att se Daniel så ledsen (var ju inte där när det hände). Han är en sån underbar och varm människa. Att jag sa som jag sa önskar jag att jag kan ta tillbaka för jag menade inget illa men det blev så fel.

Kärlek till er som läser mina inlägg om Farmen, och förlåt att det blev ett så sent inlägg! Och känner ni att detta är något ni vill prova på så SÖK för sjutton! Men tänk efter 3 eller 4 gånger. Jag har själv blandade känslor som jag utvecklar mer i veckan!

10401403_833186323412124_5487097025743976901_n

 

