Etiketter

, , , , , ,

Hoppla hoppla säger jag bara! Nu börjar hungern att ta ut sin rätt och folk börjar lacka till på riktigt. Dessutom satte ju Gutta enorm press på oss med att hinna klart uppdraget och en storbonde som inte riktigt hade koll på läget.

Ni som följer denna säsong noterade nog att vi fann kvarnen så att vi kunde mala rågkornen till att göra typ gröt och baka bröd. Det jag vill poängtera här är att kvarnen fungerade inte alls bra och gröten var riktigt vidrig. Med andra ord åt man sig inte mätt precis.

För min del så ”överlevde” jag när det kom till den obefintliga maten just där och då, men som ni såg så var det ju värre för andra som tex Ros-Marie som verkligen behövde en ko för att få i sig mjölk.

IMG_3011 (1)(Här sitter jag vid Farmen och letar efter kryp som kan attackera mig)

Jag har aldrig varit med i ett TV program eller varit i TV förut innan Farmen och det där med att ständigt vara bevakad av ett kamerateam var väldigt påfrestande de första dagarna. Alltså hur skulle man bete sig liksom? Vara sig själv? Mm jo det är ju att föredra, men tro mig – det var en utmaning! I en pressad situation, med ständig hunger och ett gäng galna (säger galna med glimten i ögat och inkluderar mig själv) människor man knappt kände – risken finns att det blir lite stelt och känns olustigt av naturliga skäl.

Hoppas ni ser fram emot söndag för då blir det action vill jag lova!

I never underestimate my opponent, but I never underestimate my talents

 

