Etiketter

, ,

Ingen talar värst mycket om det, men en av de största anledningarna som hindrar oss kvinnor från att komma överens med andra kvinnor är faktiskt avundsjuka. I den professionella världen, kan man bryta ner det till en av två saker: avundsjuka över hur bra du är på det du gör eller avundsjuka över hur bra du ser ut när du gör det. Dessa relaterade men distinkta problem förtjänar vardera egentligen sitt eget inlägg, men tror du ändå förstår min enkla tolkning av dessa fulheter som jag kallar det.

Du som läser detta känner förmodligen redan en gnutta motvilja till detta ämne – inte många av oss tycker om att erkänna att andra människor är snyggare eller bättre än vad vi är, eller ännu värre – att erkänna att vi ogillar dem för det. (Hej Jante!)

Faktum är att många av oss inte grejar att erkänna det, inte ens för oss själva. Istället kanaliserar vi avundsjukan till någon slags förbittring och låter den lura och bubbla inom oss tills stackars föremålet för avundsjukan gör något som vi tolkar som uppsåtligt, och vips sedan hatar vi dem av den anledningen!

Jag råkar nu inte tillhöra den kategorin av kvinnor som tenderar att bli avundsjuk på andra kvinnor. Jag ser istället dessa kvinnor som en inspiration och de gör mig glad. Starka kvinnor, vackra kvinnor, ödmjuka kvinnor, företagsamma och framgångsrika kvinnor och framför allt kvinnor som vågar sticka ut och vara stolta i sin kvinnlighet och sensualitet. Dessa kvinnor lär mig ju bara att se de fina sidorna hos mig själv.

Låt oss berömma varann och visa mer kärlek för sjutton!

Jag vill se mer att vi lyfter upp varandra, och framför allt oss själva – med stolthet, och jag vet att det är många som tycker och är som mig. Men jädrans så elakt onda vissa kvinnor kan vara mot varann – och jag tycker så synd om er som inte kan uppskatta andra kvinnor. En tragedi faktiskt. Bitterhet, avundsjuka och svartsjuka förfular oss.

Låt mig avsluta inlägget genom att hylla ett par fantastiska kvinnor:

Tallee Savage – 47 år ung och en fantastisk kvinna på så många sätt! Inte bara hennes vackra yttre gör henne otroligt vacker utan hennes ödmjukhet inför andra. Hennes sinnesstämning, värderingar och attityd gör henne så otroligt härlig som kvinna! Hon är en superhäftig fotograf som tillsammans med sin man Mattias Savage skapar underverk med sina kombinerade talanger!

ImageFotonotering: Savage Beauty photography / Göran Magnusson (se även FB sida här) modell Talle Savage

Maarit Psajd – min fina underbara och vackra vän! Hon är 49 år ung och har en sådan självdisciplin att jag nästan blir mörkrädd! 😉 Så omtänksam, så snäll och så ödmjuk och samtidigt så trygg i sin kvinnlighet. En sinnesstämning!

Image

Fotonotering: Savage Beauty photography (se även FB sida här) Graphics by Mattias Savage modell Maarit Psajd

